SPA VS KPM

Assalamualaikum semua.

indeed, i am free from KPMIM. yayyyyy. Even though dah tak belajar but then awal tahun depan sambung praktikal. hehe. tak sabar nak rasa suasana praktikal dalam bekerja macam mana. moga-moga dipermudahkan. Allahumma aameen :))

So today, post yang pertama after lama bersara nak share pasal SPA vs KPM. malamni saja jengah balik portal SPA, saja update untuk persiapan cari kerja tahun depan. jengah2 jenguk la "semakan permohonan", banyaknya yang dimohon dulu, ada yang dapat, ada yang tak. :D tetiba teringat, lepas 2 minggu daftar kolej profesional mara, satu email sampai, diminta untuk "exam online", maka kita pun exam lah. pong pang pong pang, tup tup seminggu kemudian kot, exam online lulus, diminta hadir temuduga, time tu temuduga di KL tarikh 23/7/2014. yup beza 22 hari je dengan pendaftaran di KPMIM. hmm,



antara SPA (perubatan) atau KPMIM (bahasa), mana yang nak dipilih? time tu, roommates cakap, pergilah temuduga tapi saya em saya diam je. call ma tanya pendapat. dua dua ada pros cons. dua dua bagus. bahasa memang saya minat tapi tang perubatan tu saya terkelu sebab subjek chemist bio and so on subjek sains dulu pun saya takleh perform mana ( maaf cikgu-2 :( )

in fact, adik beradik saya manade yang bahagian perubatan pun. sepupu dekat je ada yang doktor. ikutkan bahasa, cikgu terutamanya, abang saya yang kedua tu je cikgu. abang saya lagi empat orang semua bidang eletrik and eletronik. lagi sorang maritim. haha



No comments